Mc Dżihad kontra Mc Świat
Czy walczący z reżimem Asada dzihadyści z europejskimi paszportami w kieszeni mogą zostać użyci do walki dżihadu z Mc Światem, jaki znamy? Tego od dawna obawia się i Europa, i Ameryka.
Według rozmaitych szacunków w Syrii u boku powiązanych z Al-Kaidą grup może walczyć już dwa, a nawet trzy tysiące bojowników z europejskim obywatelstwem, w tym nawet 700 Francuzów, 500 Brytyjczyków, ale też Niemców, Belgów i Holendrów. Niektóre źródła mówią nawet o 10 tysiącach. Co będzie, kiedy wrócą do domu?
O tym, jak groźni są walczący po stronie islamskich grup, przekonaliśmy się niedawno, kiedy nieznany sprawca otworzył ogień z kałasznikowa w Muzeum Żydowskim w Belgii, zabijając na miejscu trzy obecne osoby (dwóch izraelskich turystów i Francuzkę), czwartą był belgijski pracownik muzeum, który zmarł w szpitalu kilkanaście dni później.
Z kolei sześć dni później w Marsylii aresztowano Madhiego Nemmouche’a, 29-latka pochodzenia algierskiego z francuskim paszportem, dobrze znanego francuskiemu wymiarowi sprawiedliwości (ma na swoim koncie wyrok 5 lat więzienia). Nemmouche w chwili aresztowania miał przy sobie m.in. kałasznikowa, rewolwer, sporo amunicji, maskę gazową i aparat fotograficzny (40-sekundowe nagranie, na którym widoczna jest broń i postać, choć nie można jej zidentyfikować jako Nemmouche’a). Nemmouche ma mieć też doświadczenie w walce u boku islamskich bojowników z reżimem Asada w Syrii, do których miał dołączyć w 2012 roku, po wyjściu z odsiadki we francuskim więzieniu. Takich jak on jest podobno być więcej – mają tworzyć francusko- czy niemieckojęzyczne oddziały w pogrążonej wojną Syrii.
To armia potencjalnych dżihadystów gotowych na wezwanie odpalić ładunki wybuchowe w metrze w Berlinie, Paryżu czy Brukseli. Dlatego europejskie służby od dawna mają na celowniku osoby, które podejrzewają o pobyt w Syrii. To zagrożenie spędza sen z powiek przywódcom w Europie, ale też w Ameryce.
Czytałam niedawno całkiem świeży, bo zaledwie sprzed kilku tygodni, raport Parlamentu Europejskiego ws. przeciwdziałania radykalizacji młodych w Europie, w którym sporo miejsca poświęcono problemowi importu do Europy syryjskiej wojny. W raporcie zauważono, że zaostrzenie środków prewencyjnych takich jak kontrola sieci i innych form inwigilacji może być wyzwaniem dla podstawowych praw (prawa do sprawiedliwego procesu i obrony) i swobód obywatelskich (wolności słowa), może również być powodem eskalacji nastrojów radykalnych, podobnie jak działania podejmowane wobec obywateli (konfiskata paszportów, nakazy deportacji, zamrożenie aktywów).
Dodatkowo programy, które mają zapobiegać tej radykalizacji (np. brytyjski PREVENT I i II), wywołują niepotrzebne napięcia między państwem a społecznościami muzułmańskimi w Europie.
Przywódcom Unii Europejskiej już od jakiegoś czasu sen z powiek spędzają kolejne przypadki powracających z Syrii europejskich dżihadystów (w styczniu Komisja Europejska wezwała kraje członkowskie do jeszcze większego wysiłku na rzecz walki z radykalizacją i ekstremizmem).
Wspomniano kilka konkretnych przykładów walczących w Syrii Europejczyków: Buraka Karana, młodego piłkarza niemieckiej ligi piłkarskiej, zabitego w Syrii w październiku 2013 roku; Dżedżoena Bontincka, młodego belgijskiego muzułmanina, który spędził w Syrii 8 miesięcy i zginął w Aleppo w sierpniu 2013 roku; dwóch francuskich braci Jeana-Daniela i Nicolasa Bonsów, którzy zginęli w samobójczym ataku w Homsie w grudniu 2013 roku.
Aresztowanie na początku w roku w Birmingham byłego więźnia Guantanamo Moazzama Begga, podejrzanego o kontakty z Syrią, podsyciło obawy o związki z Al-Kaidą Europejczyków stających do czynnej walki z reżimem Asada, a w ich następstwie – o powrót do domu i przeprowadzanie ataków tutaj.
Według szacunków autorów raportu od marca 2011 r. do Syrii wyjechało od 400 do 2000 europejskich obywateli. Skąd się biorą rekruci z Europy? W raporcie zwrócono uwagę, że tradycyjnie uważane za wylęgarnie terrorystów takie środowiska jak meczety czy więzienia wcale się nie potwierdziły. Częściej były to kawiarnie czy kluby sportowe. Co więcej stwierdzono, że sensowniejsze jest badanie przypadków przejścia na islam w więzieniu raczej jako formy oporu wobec systemu penitencjarnego lub ucieczki od trudów więziennego życia niż jako nieunikniony krok na drodze ekstremizmu.
W przypadku Syrii wzrost liczby zaangażowanych w konflikt Europejczyków tłumaczony jest m.in. łatwym dostępem do Syrii (choćby przez Turcję), a także dodatkową motywacją, jaką jest międzynarodowe potępienie reżimu Asada. Do Syrii można pojechać właściwie na własną rękę. Już na miejscu trafia się do świetnie wyposażonych jednostek, w których można nawiązać bliskie relacje. „Zarażeni” wojenną traumą mogą być częścią „międzynarodowego ruchu islamskiego” w Europie, jak napisano w raporcie.
Wpisanie na oenzetowską czarną listę organizacji terrorystycznych takich organizacji jak Front Al-Nusra pozwala brać na celownik ludzi podejrzanych o związki z nimi. We Francji skazano trzy osoby na kary od 4 do 5 lat więzienia za samo planowanie przystąpienia do tej organizacji. W Holandii odebrano paszport potencjalnemu rekrutowi. W Wielkiej Brytanii kilkoro bojowników z podwójnym obywatelstwem utraciło brytyjskie paszporty. W Wielkiej Brytanii istnieje prawo, wedle którego można zostać skazanym w ramach walki z terroryzmem za samą obecność w Syrii, bez względu na jej powód (osobisty, humanitarny, jako wsparcie którejś ze stron). We Francji w grudniu 2012 r. rozszerzono możliwość oskarżenia za zbrodnie „określone jako akt terroryzmu” dokonany za granicą, jeśli został popełniony przez Francuza albo osobę stale zamieszkałą na terytorium Francji. Przepisy te były wielokrotnie krytykowane przez organizacje praw człowieka i samych sędziów.
Jak zapobiegać? Prewencja jest wielotorowa – stosowana jest w więzieniach (przegrupowania islamskich więźniów, lokowanie ich w jak największej liczbie zakładów, monitorowanie ich kontaktów, umożliwianie prowadzenia praktyk religijnych, by zapobiec poczuciu dyskryminacji). Plus rozbudowywanie lokalnych sieci „wczesnego ostrzegania”, w szkołach, w organizacjach społecznych i – co tu dużo gadać – dyskretny wywiad środowiskowy. I tu pies pogrzebany.
Środowiska muzułmańskie dostają drgawek na stawianie po raz kolejny znaku równości między muzułmanami a terrorystami. Stąd ich wielka nieufność wobec programów „prewencyjnych”.
Mam wrażenie, że Europa nie wymyśliła jeszcze skutecznego sposobu, by takie przypadki jak ostatni w belgijskim muzeum się nie zdarzały. Ważne, że z zagrożenia zdają sobie sprawę już wszyscy. Nawet jeśli ten strach ma tylko wielkie oczy. W tej chwili nikt nie może pozwolić sobie na choćby małe mrugnięcie.
Komentarze
19.06.2014
czwartek
Mc Dżihad kontra Mc Świat
Agnieszka Zagner
Czy walczący z reżimem Asada dzihadyści z europejskimi paszportami w kieszeni mogą zostać użyci do dżihadu z Mc Światem, jaki znamy? Tego od dawna obawia się i Europa, i Ameryka.
***
Pod sam koniec 19 wieku Winston Churchil ostrzegal ze Europa moze upasc pod ciosami Islamu tak jak upadlo sesarstwo wchodnio rzymskie. Fanatyzm badz religijny badz polityczny ridzi sile niemal nie do powstzymania. Bylosmi swidkami postepu komunozmu i hitleryzmu w okresie naszego zycia Islamofaszyzmto kolejne grozne zjawisko znajdujace podatny grunt wsrod sfustrowanych i zdezorientowanych mas.
Oto słowa obłudnika czyż to nie dzięki syjonistom mamy do czynienia z obecnymi problemami. Czy to nie neokonserwatyści z USA są odpowiedzialni za to co się dzieje? Ale co tam w końcu niech goje się tłuką między sobą byle Tel Aviv mógł kraść ziemię nieprawdaż.
Zagubil się ten Mc Świat w łapeczkach neokonów. Nowy światowy przebój , piosenka na Festiwal Eurowizji powinien zaczynać się od słów :
„Już prawdziwej prawicy dziś nie ma”.
To, co teraz przywódcy McŚwiata wygadują w mediach, kogo uzbrajają , a potem na tych co uzbroili chcą rzucać bomby ? Globalny McŚwiat goni w piętkę.
Ciesz sie kobito ze w Syrii isnieje „reżim Asada” ! Dzieki niemu dziewczyny moga chodzic do szkól i studiowac (jak do niedawna w Libii). Jezdzic samochodem z odkrytymi twarzami i smiac sie na ulicy 😉 !
Saurom
19 czerwca o godz. 23:03
Oto słowa obłudnika czyż to nie dzięki syjonistom mamy do czynienia z obecnymi problemami. Czy to nie neokonserwatyści z USA są odpowiedzialni za to co się dzieje? Ale co tam w końcu niech goje się tłuką między sobą byle Tel Aviv mógł kraść ziemię nieprawdaż.
***
Tradycyjne antysemickie emocje zwalanie wine na Zydow. Trzeba byc pozbawionym jakiegolwiek uczucia przyzwoitosci azeby winic Zydow za to ze Shitowie morduja Suni a Sini Sitow mimo ze jedni i drudzy podobno swiecie wierza w Mahometa. Wkrotce Saurom zacznie winic Zydow i syjonistow za trzesienia ziemi i huragany. Jak daleko ludzkie kretynstwo i nienawisc jeszcze isc?
Odbija się czkawką 200 lat kolonizacji świata Islamu przez Zachód i 60 lat neokolonialnych interwencji tamże. Zachód prowadził i prowadzi krypto-wojnę z krajami islamskimi, dla nafty, stref wpływów, interesów strategicznych i syjonistycznej kolonii w okupowanej Palestynie. Trudno się dziwić, że wielu muzułmanom odbija na wojowanie z prześladowcami. Ta sama Al Nusra, za którą aresztuje się we Francji, jest uważana przez USA za organizację „umiarkowaną”, i szkolona, finansowana i zbrojona przez Amerykanów i ich bliskowschodnich wasali.
Na bełkot Michricha szkoda odpowiadać, syjonistyczna kolonia jest głównym (choć nie jedynym), jątrzącym się punktem zapalnym na Bliskim Wschodzie i nie ma to żadnego związku z żydożerstwem (rasizmem), błędnie zwanym antysemityzmem.
P.S. Właśnie przeczytałem doskonały artykuł Tom’a Engelhardta, „Guns Of Folly – Who Won Iraq”, na temat sytuacji na Bliskim Wschodzie. Serdecznie polecam: http://www.tomdispatch.com/post/175858/tomgram%3A_engelhardt%2C_the_guns_of_folly/
Boję się ewentualnej ekspansji, lub tylko przenikania islamu w naszym kraju. Osobiście islam uważam za przekleństwo i najbardziej niebezpieczną religię masową współczesnego świata. Kiedyś był nią katolicyzm ze swoimi krucjatami, inkwizycją.
Stąd też będąc bardzo tolerancyjnym, biernie ale popieram działalność rozmaitych grup, organizacji narodowościowych. W naszej współczesności polskiej te ruchy właśnie mogą hamować ekspansję tej zarazy. Drugą przesłanką dla zatrzymania tej ekspansji jest nasz niestety narodowy katolicyzm. Piszę niestety, bo mam serdecznie dość oplatania naszego życia publicznego mackami nawiedzonych lekarzy, prawników, artystów, polityków i tej całej ciemnej, niewykształconej masy katolickiej. Widać to po przesuwającym się ze wschodu na zachód poparciu dla PiS.
Niestety demokracja liberalna jest niemal bezbronna wobec terroryzmu, a coraz wyraźniej widać że terroryzm, nie tylko w wersji religijnej, będzie symbolem XXI wieku. Dzięki postępowi technicznemu i Internetowi dostęp do broni i wiedzy niegdyś zastrzeżonej dla wybrańców staje się powszechny i tani. Obecnie średnio rozgarnięty gimnazjalista jest w stanie zbudować bombę, wyprodukować gaz musztardowy, zrobić napalm, wełnę strzelniczą, proch, nitroglicerynę, uzyskać wodór i tlen na drodze elektrolizy, etc. A to dopiero początek, bo postęp w technologiach druku 3D oraz szybki spadek cen i wzrost „mocy” komponentów elektronicznych i mikro-kontrolerów otwiera drogę do bardzo wyrafinowanego terroryzmu za śmiesznie małe pieniądze. W perspektywie 10 lat dojdzie nam również problem z technologiami GMO. Generalnie nadchodzą nieciekawe czasy :/ Osobiście przewiduję, że w nadchodzącym stuleciu to nie terroryzm zostanie zlikwidowany, ale demokracja liberalna w formie jaką znamy, bo przy tej formie rządów społeczeństwo ma bardzo ograniczoną zdolność do obrony przed terrorem agresywnej mniejszości.
Znów nam tutaj zabełkotał Herstoryk, widocznie tęskniący za dymiącymi kominami Auschwitz. Islamofaszyści usinie pracują nad tym, aby różne herstoryki zajęte potępianiem Izraela nie dostrzegły prawdziwego oblicza świata islamu. I to się udaje, dzięki wsparciu wielowiekowej tresury katolików w nienawiści do Żydów.
Herstoryk
20 czerwca o godz. 1:40
Odbija się czkawką 200 lat kolonizacji świata Islamu przez Zachód
***
To Islam skolonizowal zachd(podboj cesarsywa wschodnio- rzymskiego zaczeta w 6 wieku naszej ery.
SWiat Islamski tkal dywany i hodowal wielblady dopuki swiat zachodni nie odkryl tam nafte dzieki czemu muzulmanskscy wodowie obrosli w tluszcz. Muzulmanie chetnie emigeruja do krajow zachodu i w nich osiedlaja sie mimo kolonializmu. Widocznie dobrze in na zachodzie. Gdyby nie nie nafta w tych rejonach Muzulmanie do tej pory tkali by dywany gonili wielblady.
i 60 lat neokolonialnych interwencji tamże. Zachód prowadził i prowadzi krypto-wojnę z krajami islamskimi, dla nafty, stref wpływów, interesów strategicznych i syjonistycznej kolonii w okupowanej Palestynie. Trudno się dziwić, że wielu muzułmanom odbija na wojowanie z prześladowcami. Ta sama Al Nusra, za którą aresztuje się we Francji, jest uważana przez USA za organizację „umiarkowaną”, i szkolona, finansowana i zbrojona przez Amerykanów i ich bliskowschodnich wasali.
***
Rozwoj gospodarczy w krajach arabsKICH NASTAPIL DZIEKI ODKRYCIU TAM NAFTY PRZEZ TYCHZE „KOLONIALISTOW” I MUZULMANIE WCale nie gardza dolarami krore otrzymuja za swoja nafte.
zate dolary buduja u siebie miasta. Wystarczy spojzec na Qatar, Arabie Saudyjska i pozostale kraje arabskie.
Arabowie chetnie osiedlaja sie w krajach swoich domniemanych ciemiezcow. Algerczycy, Tunezyjczycy i Marokanczycy osiedlaja sie we Francji mimo ze zniesli „ucisk kolonialny” i sa niepodlegli.
W Angli az roi sie sie od Pakistanczykow. Cala Europa jest pelna od Muzulmanow ktorzy zamiast siedziec we wlasnych niepodleglych krajach z duma wola mieszkac w krajach swoich poprzednich ciemiezcow.
Czy to jest belkot czy prawda?
Na bełkot Michricha szkoda odpowiadać, syjonistyczna kolonia jest głównym (choć nie jedynym), jątrzącym się punktem zapalnym na Bliskim Wschodzie
***
Jescze raz przypomne ze utworzenie wspomnianej „syjonistycznej kolonii” byl antysemityzm wEuropie i nie tolerancja religijna. Jak mi moja matka mowilaprzed wojna spcerujac ze mna slyszala jak tlum katoendecki wykrzykiwal: „Smierc Zydom! Precz z Zydami! Zydzi do Palestyny! Bij Zydow!” Policja na to nie reagowala.
i nie ma to żadnego związku z żydożerstwem (rasizmem), błędnie zwanym antysemityzmem.
***
Wlasnie ze ma zwiazek jak sie okazuje.
Nie bede juz wiecej odpowiadal na komentarze zwiazane z niniejszym artylulem.
By Sourom i Herstoryk. Plujcie nienaiscia na zdrowie. Jezeli uwazacie ze wam to sprawia przyjemnosc i satysfakcje. W koncu mamy teraz wolnosc slowa.
Rozwiazanie jest proste jak olowek: najwyzszy czas zatrzymac najazd muzulmanski na Europe czyli skonczyc z oficjalnym importem wrogow Europy i potencjalnych terrorystow. Wschodni Islam i Europa nigdy nie beda razem funkcjonowac. Trzeba byc slepym i glupim ale politycznie poprawnycm, aby tego nie dostrzec. Nawet w drugim i trzecim pokoleniu wychodzi z wyznawcow „religii pokoju” nienawisc do obcego dla nich swiata, w ktorym przyszlo im zyc.
Poki nie jest za pozno nalezy wsadzic ten obcy nam tlum na tratwy i wyslac droga morska na wschod tam, skad przybyli.
Jeszcze niedawno walczacy w Syrii byli wychwalani jako bojownicy o wolnosc i demokracje. Mowiono o wsparciu moralnym, finansowym i materialowym. Gdy ludzie bardziej swiatli a znajacy dobrze region ostrzegali przed uproszczonym widzeniem (nieomal infantylnym) widzeniem problemow regionu i ewentualnymi drastycznymi konsekwencjami, owe opinie lekcewazono. W sumie stalo sie jak pisali ci ignorowani a wiedzacy.
Ma racje herstoryk, ze czkawka odbijaja sie Zachodowi lata kolonialnej, neokolonialnej i bezmyslnie militarystycznej polityki na Bliskim Wschodzie. Walke z islamskim ekstremizmem winno zaczac sie od zasadniczych zmian politycznych. Inaczej kazde z dzialan trafi w proznie.
Co do niektorych wypowiedzi na temat Isalmu, swiadcza one o niewiedzy, gdyz nie podejrzewam dyskutujacych o zla wole.
Jesli moge polecic dwie ksiazki, ktore rzucaja wiecej swiatla na poruszone tematy:
1. Edward W. Said: „Culture & Imperialism”
2. Edward W. Said: „Covering Islam. How the Media and the Experts Determine How We See the Rest of the World”
Ksiazki wydane dosyc dawno temu ale nie stracily nic na aktualnosci.
Z drugiej z wymienionych ksiazek warto przytoczyc nastepujace dwa cytaty:
„The norms of rational sense are suspended when discussions of Islam are carried on. No one bothers to ask, for instance , how verifiable is the statement that martyrdom is spreading among Sunni youth, all several hundred million of them, from Marocco to Uzbekistan[..]”
„In other words, Muslims today react only because it is historically, and perheps genetically, determined that they should do so; what they react to are not policies or actions, or anything so mundane as that. What they are fighting on behalf of is an irrational hatred of the secular present[..]. The arrogance of these claims is breathtaking.”
Pozdrawiam
Pytanie: Jak zapobiegać?
Odpowiedz jest prosta: trzeba cofnac sie do zrodel tego, co sie dzieje i postawic szlaban wszelkiej emigracji przedstawicieli „pokojowej religii” do Europy. Te dwa swiaty nigdy nie beda egzystowac obok siebie.
Po drugie – bilet w jedna strone (na wschod) dla tych wszystkich, ktorzy otwarcie i glosno nawoluja do wojny w jedynie slusznej sprawie islamu.
@saorom i herstoryk:
Kto karze Arabom tluc sie miedzy soba? Czemu Arabowie emigrije to krajow swoich ciemiezcow? Arabowie z Afryki do Francji Pkistanczycy do Anglii itp itp. Przeciez maja wlasne niezalezne kraje wolne od ucisku kolonialnego.
@ minrich
„Kto karze Arabom tluc sie miedzy soba? Czemu Arabowie emigrije to krajow swoich ciemiezcow? Arabowie z Afryki do Francji Pkistanczycy do Anglii itp itp. Przeciez maja wlasne niezalezne kraje wolne od ucisku kolonialnego.”
Prosze dac sobie spokoj z tego typu uproszczeniami. Juz pomijac prosty fakt, ze owa emigracja tez z czegos wynika. Tluc miedzy soba potrafia sie wszycy – Arabowie, Europejczycy, Zydzi, Muzulmanie, Chrzescijanie …. do wyboru do koloru.
Zas biorac pod uwage, ze Arabowie zaliczani sa do grupy semitow, czyzbym widzial w Pana wypowiedziach antysemicki koloryt?
Pozdrawiam
@vandermerwe
„Orientalism” E. Saida to podstawowa książka o europejskim spojrzeniu na Bliski Wschód i Islam. Zajmuje honorowe miejsce na mej półce.
Ze względu na ton i nastawienie mediów głównego nurtu, oraz większości ekspertów i „ekspertów” publikujących na te tematy, staram się równoważyć ich brak obiektywizmu pracami autorów nie (lub niecałkiem) zachodnich. Takim był oczywiście Edward Said. Bardziej współcześni to Ali A. Allawi („The Crisis of Islamic Civilisation”), Rashid Khalidi („Resurrecting Empire”,”Brokers of deceit”, etc.), Fawaz Gergez (kilka prac, b. dobry), Pankaj Mishra („From the Ruins of Empire”), Saleem Shazad Syed („Inside Al-Qaeda and the Taliban”). Z zachodnich obiektywny i dobrze znający region jest np. Roger Hardy („The Muslim Revolt”). Niewiele z tego jest tłumaczone na j. polski, co zapewne tłumaczy powszechną w kraju żałosną ignorancję nt. Bliskiego Wschodu i Islamu.
Polityczny islamizm, mający tyle wspólnego z Islamem co nazizm z Chrześcijaństwem, w obecnej postaci zagraża jedynie zachodniej dominacji nad strategicznym zakątkiem globu oraz narzuconym przez Zachód tamtejszym granicom i reżymom, jednak – wbrew prostackim opiniom niedoinformowanych bigotów łykających bezkrytycznie szerzoną przez media propagandę, straszonych „euarabią” i islamizacją Polski (sic!!??), nie zagraża ani charakterowi, ani ideologiom zachodnich społeczeństw.
Z innej beczki, to bawi mnie (i cieszy) reakcja hasbarnych, atakujących nie pasujące im wypowiedzi z furią wprost proporcjonalną do ich rzeczowości i oparcia na rzetelnych podstawach. Dlaczego cieszy? Bo kompromitują się histerią i przesadą, a więc nie pchajmy rzeki, niech sama płynie.
Ukłony
@ Herstoryk,
Literatury na podany temat jest sporo, najciekawsze sa te pisane przez ludzi tego kregu cywilizacyjnego – Said to ciekawy przypadek czlowieka kilku kultur, na dodatek piszacego o islamie sam bedac arabskim protestantem. Na podstawie moich okresowych wizyt w polskich ksiegarniach wnioskuje, ze w Polsce, na ten temat nie publikuje sie zbyt wiele. Na Zachodzie ksiazki sa dostepne ale ich znajomosc jest rowniez szczatkowa. Tu, gdzie mieszkam moze nie jest najlepiej ale ksiazki sa – moze dlatego, ze „tam” i tu III swiat a i spolecznosc muzulmanska tez ma swoj udzial w zyciu kraju.
Powtarzajac sie, do bardziej powszechnej lektury dodalbym:
James Zogby; „Arab Voices. What They are Saying to Us, and Why it Matters”
John.L.Esposito & Dalia Mogahed;” Who Speaks for Islam? What a Billion Muslims Really Think.”
Pozdrawiam
@vandermerve
McDzihad to produkt McSwiata (Zachodu). Przede wszystkim kolonializmu i wspolczesnego neokolonializmu.
To Zachod obalil demokratyczny rzad M.Mosssadeq’a w Iranie, to na obstalunek rzadu USA do spolki z Pakistanem i Arabia Saudyjska sluzby specjalne tych panstw stworzyly Al Kaide, to syjonisci z Izraela i USA stworzyli Hezbollah i Hamas brutalna okupacja ziemi Libanczykow i Palestynczykow. It’d.
Na Bliskim Wschodzie kluczowe dwa czynniki to ropa (USA) i Izrael (terror i sila militarna jako dwa glowne narzedzia polityki).
It’d.
PS. Ciesze sie, ze polaca Pan ksiazke ‚WHO SPEAKS FOR ISLAM? WHAT A BILLION MUSLIMS REALLY THINK’ ( John.L.Esposito & Dalia Mogahed, GALLUP PRESS 2008): to dzis najlepsze zrodlo wiedzy o swiecie islamu skrzetnie pomijane przez wyrobnikow hasbary.
Warto dorzucic do tego 2 inne wazne ksiazki:
– „Imperial Hubris: Why the West Is Losing the War on Terror (Michael Scheuer)
– ‚The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy’ (John. J. Mearsheimer, Stephen Walt)
Oraz tekst
‘Israel better off with Arab tyrants’ (Smadar Perry, Ynetnews.com, 27/05/2014).
Juz lead tego tekstu – „In the name of our egoistic interest, we only want dictators in our neighborhood. Let Washington deal with democracy and freedom of expression” – pozwala zrozumiec co jest jedna z glownych przyczyn zamrozenia przemian spolecznych na Bliskim Wschodzie. Dokladnie ten sam mechanizm dziala w calym swiecie islamu.
Op-ed: In the name of our egoistic interest, we only want dictators in our neighborhood. Let Washington deal with democracy and freedom of expression.
Smadar Perry
YnSmadar Perry
Ynetnews.com
27/05/2014e
Panowie
Nie mam tej klasy wiedzy co wy, ale na swój prywatny użytek wystarcza mi analogia.
Prawa Człowieka, Humanizm, Demokracja, to głoszona przez kapłanów religia.
Która nie wymaga od nich samych przestrzegania jej założeń.
Chrześcijaństwo też miało piękne założenia, Islam chyba w jednej z pierwszych sur głosi miłość i pokój.
I co z tego wynika?
INTERESY kapłanów są ważniejsze niż litera pism……..
Wojny są potrzebne.
Politykom.
No i napędzają koniunkturę, kanalizują emocje, konsolidują społeczności.
Są państwowotwórcze- dość często.
Tam gdzie jest się o co bić, tam zawsze będą konflikty o podział zasobów.
Napuszczanie sąsiadów na siebie, by dostarczać obu stronom broń, nie jest nowiną geopolityczną.
No i daje jakże piękne casus belli w razie czego……
Libia tego przykładem.
Żyzny Półksiężyc bogacił się, rósł w siłę, teraz będzie Ognistym Półksiężycem.
Tyle że część z tych dżihadystów ma europejskie paszporty.
Mogą wrócić z nowymi pomysłami uszczęśliwiania INNYCH…..
I co wtedy?
andermerwe:
@ minrich
„Kto karze Arabom tluc sie miedzy soba? Czemu Arabowie emigrije to krajow swoich ciemiezcow? Arabowie z Afryki do Francji Pkistanczycy do Anglii itp itp. Przeciez maja wlasne niezalezne kraje wolne od ucisku kolonialnego.”
Prosze dac sobie spokoj z tego typu uproszczeniami. Juz pomijac prosty fakt, ze owa emigracja tez z czegos wynika.
***
Ta emigracja wynika z faktu ze poprzednio ciemiezeni wola zyc w karajach swoich ciemiezcow ani we wlasym „wolnym od ciemiezcow ” kraju. Po prostu hipokkryci.
Tluc miedzy soba potrafia sie wszycy – Arabowie, Europejczycy, Zydzi, Muzulmanie, Chrzescijanie …. do wyboru do koloru.
*** ale obecnie tluka sie miedzy soba Arabowie a Sourom wini za to Zydow.
Zas biorac pod uwage, ze Arabowie zaliczani sa do grupy semitow, czyzbym widzial w Pana wypowiedziach antysemicki koloryt?
Antysemisyzm Eurooejski jak wiadomo to wrogosc do Zydow w Europie a nie do Arabow czy ogolnie do semitow. Nie bawmy sie w gre polslowek.
P
@ minrich,
” Nie bawmy sie w gre polslowek.”
Nie bawmy sie w niepotrzebne uproszczenia.
„..wola zyc w karajach swoich ciemiezcow ani we wlasym „wolnym od ciemiezcow ” kraju.”
Powtorze…
„The norms of rational sense are suspended when discussions of Islam are carried on. No one bothers to ask, for instance , how verifiable is the statement ….”
Pozdrawiam
Uderza, że opinie autorów dobrze obznajomionych z regionem i jego historią, czy to przez przynależność do zachodnich organizacji wywiadowczych – jak np. Scheuer, Flynt Leverett (CIA), czy mieszkający/pracujący tamże – jak np. Robert Fisk, Roger Hardy, czy pochodzący stamtąd – jak Gerges, Allawi, Khalidi, Said, etc., są nagminnie lekceważone zarówno przez polityków jak i media, a ich znajomość ogranicza się do sfer uniwersyteckich i wąskiego grona dociekliwych, kwestionujących dominujący paradygmat. Równocześnie, politycznie motywowana propaganda, hałaśliwie głoszona przez neo-konserwatywnych „ekspertów” i posłusznych im polityków, za pośrednictwem mass mediów, jest wszechobecna i kształtuje skutecznie poglądy szerokich mas demokratycznych (oczywiście, niewątpliwie ;)) wyborców. Z wiadomymi skutkami – ciągłe nonsensowne wojny i interwencje zaogniające konflikt, ku uciesze i pożytkowi producentów broni, kontraktowców i grup nacisku kręcących lody na koszt tumanionych wyborców/podatników.
@Vandermerve
Dzięki za polecenie Zogby, dotąd podpierałem się statystykami Pew Research i SIPRI. Esposito ma spory dorobek, do polecanego tytułu jeszcze nie doszedłem, brak czasu….
@mr.off
j.w. za przypomnienie M. Scheuera. „Imperial Hubris” mają w miejskiej bibliotece, wraz z „Marching toward hell: America and Islam after Iraq” wydane w 2008, sprawdza się co do joty, ale Obama widać nie przeczytał.
Pozdrowienia
Wszystko, co pojawia sie w przestrzeni publicznej Zachodu nt. Bliskiego Wschodu, islamu jest CENZUROWANE przez syjonistyczne Lobby.
Najlepszy dowod na te teze to Noam Chomsky: w demokratycznej Ameryce syjonistyczne Lobby wyelimonowalo go z przestrzeni publicznej, gdyz krytykuje zbrodnie syjonistycznego panstwa Izrael. Podobnie sekowani przez Lobby sa M.Scheuer, P.Buchanan, T.Judtt, T. Kurchner, N.Klein i setki innych intelektualistow Zachodu.
Ale bodaj gorsze jest to, ze wiekszosc ludzi korzystajacych z amerykanskich mediow nie ma pojecia, ze Lobby je cenzoruje. Stad np.polscy doktoranci wypisuja skandaliczne bzdury nt. Bliskiego Wschodu, Iranu, islamu, it’d. nie majac swiadomosci, ze korzystajac z amerykanskich zrodel wykorzystaja propagande, a nie zrodla informacji. Co znaczy, ze sa zmanipulowani/wykorzystani.
KORZYSTAJAC Z AMERYKANSKICH ZRODEL TRZEBA MIEC SWIADOMOSC, ZE MOGA BYC TOKSYCXZNE, CZYLI SPREPAROWANE PRZEZ LUDZI HASBARY.
Na to trzeba przede wszystkim zwracac uwage w mediach takich jak ‚POLITYKA”. Inaczej polscy doktoranci ( i dziennikarze, jak Autorka posta, ktory komentujemy) beda papugami hasbary.
W jednym w z poprzednich esejow Autorka pisala o pozytywnych zmianach w Egipcie pod rzadami prezydenta-generala. A ty znowu masowe wyroki smierci wobec przeciwnikow politycznych. Rownie glucha cisza panuje w srodkach masowego przekazu wokol wiezionych w Egipcie dziennikarzy i reporterow – wyglada na to, ze tak broniona na Zachodzie i przez Zachod swoboda dziennikarskiego przekazu legla pod ciosami politycznego interesu.
I jeszcze inna ciekawostka. Oto USA przestal sie podobac premier Iraku , dotychczas uznawany za symbol demokratycznego procesu i zachodnich wysilkow krzewienie demokracji na Bliskim Wchodzie.
Pozdrawiam
Dawno wojny nie było. Niektórych niecierpliwych swędzą ręce.
vandermerwe
21 czerwca o godz. 20:55
@ minrich,
” Nie bawmy sie w gre polslowek.”
Nie bawmy sie w niepotrzebne uproszczenia.
***
Kto ico upraszcza? Na czym polega uproszczenie. Zarzuty bez udowodnienia mozn latwo stawiac.
Truniej z dowodem
„..wola zyc w karajach swoich ciemiezcow ani we wlasym „wolnym od ciemiezcow ” kraju.”
Powtorze…
„The norms of rational sense are suspended when discussions of Islam are carried on. No one bothers to ask, for instance , how verifiable is the statement ….”
***
What statement do you have in mind?.It true that Moslem emigrate to western Europe or noth amerika when ever they have a chance. No west europeans or north americans settle in moslem countries
@ minrich,
„It true that Moslem emigrate to western Europe or noth amerika when ever they have a chance.”
Well they do, Sir, however, most of them still stay in the land of their birth. In the same way we may look at any group of people. Are Germans a nation of murderers? Well, „they” managed to wipe out a centuries old culture and Jewish population of Europe and along the way several million of people of other nationalities. Are Americans stupid? Well, their own research shows significant deficiencies in basic knowledge of an average American. Are Israelis really bad people? Well, have a look at daily news which show their treatment of the Palestinians.
Sir, these are also an example of simplifications/stereotyping I am talking about.
So, it seems to be close to the point , when Muslims are being discussed „the norms of rational sense are suspended”.
Regards,
vandermerwe
22 czerwca o godz. 14:03
@ minrich,
„It true that Moslem emigrate to western Europe or noth amerika when ever they have a chance.”
Well they do, Sir, however, most of them still stay in the land of their birth.
***
The US and WEstern Europe does not give permisions that easy othrwise you would see a bilion people to imigrate to the West.
From Arab lands Afrika South Amerika Indichina India and so on. I hope you understad this. So far thewest isstill a better pleace to live then the third world.
In the same way we may look at any group of people. Are Germans a nation of murderers? Well, „they” managed to wipe out a centuries old culture and Jewish population of Europe and along the way several million of people of other nationalities. Are Americans stupid? Well, their own research shows significant deficiencies in basic knowledge of an average American.
Are Israelis really bad people? Well, have a look at daily news which show their treatment of the Palestinians.
***
Palestinians are invented people. There not such term before the 1967 war. They were Arabs leaving in Jordan Egypt Irak. As you know the Arabs started the 1948 war with Jews with intention to eliminate the newly declared state of Israel. The Arabs following hte call of their leaders left the area expscting the Jews lo loose the war. It happened the opposite. THe Jews won the war and they did not let in those who hoped that the Jews will be pushed into the sea. THe y had to create room for those that suvived the HOLOCAUST. MANY JEWS DECIDED TO COME TO ISRAEL after the pogroms in Poland after WWII.
There pogroms in Krakow, Kielce Szczecin My mother saw as one „kolejarz” was showing sing of throat cutting to us Jews returning after the war from ZSRR.
Sir, these are also an example of simplifications/stereotyping I am talking about.
So, it seems to be close to the point , when Muslims are being discussed „the norms of rational sense are suspended”.
Do rozważań moich szanownych przedmówców moge dorzucić jeszcze jedną uwagę.
Od czasów Libii pojawili sie na scenie nowi gracze.
Katar i Arabia Saudyjska, rozgrywający dzięki swoim pieniądzom swoją grę.
Niezależną od USA, czy Iranu, Francji, Brytyjczyków.
Aspiracje co najmniej regionalne.
Czyżby dawni wasale sie wyemancypowali?
Bo niektóre posunięcia są wbrew dotychczasowym sojusznikom……
@ minrich,
Sir,
I have given you some of the examples of stereotyping. Right now there is no point of discussing issues of Israel, Palestine, Germany, America or Poland. You are getting off the rails.
Regards,
Fanatyczny islamizm jest rownie niebezbieczny dla cywilizcji zachodniej jak niegdys faszyzm i komunizm.
Psychlogiczne motywy propagandy sa podobne. Zadza panowania nad swiatem, zawisc i kompleksy.
Sukcesy komunizmu i faszyzmu wynikle z stad ze narody zatopione we wlasnych ambicjach wywolaly Pierwsza Wojne Swiatowa ktorej konseqwencje daly podatny grunt dla demagogii bolszewikow i faszystow.
@michrich
‚Naród żydowski został wymyślony’
RZECZPOSPOLITA
Piotr Zychowicz
28-11-2009
Od wielu lat żadna książka tak silnie nie wstrząsnęła światem żydowskim jak „Wymyślenie żydowskiego narodu” Szlomo Sanda, profesora historii z prestiżowego Uniwersytetu Telawiwskiego. Izraelski naukowiec o polskich korzeniach przez jednych został określony jako wariat i antysemita, który kala własne gniazdo. Inni uważają go za wizjonera, który nie bał się wystąpić przeciwko największemu żydowskiemu tabu i złamać zmowę milczenia.
(…)
PS. Fanatyczny islam i fanatyczny judeosyjonizm to dokladnie to same peryferie rozumu.
Problem w tym ze fanatyczny islam to margines wsrod muzulmanow, a fanatyczny judeosyjonizm rzadzi dzis Izraelem i ma wsparcie judeosyjonistycznych ekstremistow (AIPAC) z USA.
Od wielu lat żadna książka tak silnie nie wstrząsnęła światem żydowskim jak „Wymyślenie żydowskiego narodu” Szlomo Sanda, profesora historii z prestiżowego Uniwersytetu Telawiwskiego. Izraelski naukowiec o polskich korzeniach przez jednych został określony jako wariat i antysemita, który kala własne gniazdo. Inni uważają go za wizjonera, który nie bał się wystąpić przeciwko największemu żydowskiemu tabu i złamać zmowę milczenia.
***
Slyszalem Shlomo Zanda w You tube. Jak wielu liberalnych demokratow zydowskich chcacych robic kariere chce zyskac popularnosc na swiecie przec atakowanie wlasnego gniazda liczac na otrzymanie zaproszen na wyklady w uniwesytetach europejskich. Jego egocentryczna demagogia jest na reke wrogom Izraela. Ma widocznie ambicje aby uchodzic za tzw „dobrego Zyda”. To indywiduum ktory nie nic do zaofiarowania poza pokarmu dla antysemitow. On przypomina Zygmunta Baumana w swoim postepowaniu. Kazdy narod moze byc uwazany za wymyslony. Czy istnieja narody identyczne?
@wiesiek59
Arabia Saudyjska jest ważnym graczem w regionie od 1979, czyli od rewolucji islamskiej w Iranie i od najazdu ZSRR na Afganistan. USA pozwoliły jej wtedy na intensywny eksport ideologii salafickiej (czyli w jej współczesnej postaci Wahabizmu) do reszty islamskiej Ummy, od Indonezji do Algierii, a jej fanatycznych wyznawców do Afganistanu, by tam wyciągali z ognia kasztany dla Wuja Sama. Setki naftowych miliardów opłaciły broń dla „mudżahedinów”, seminaria, meczety, madrasy i kaznodziei, głoszących saudyjską szkołę Islamu. Amerykanie zafundowali Imperium Zła Vietnam tanim kosztem, za cudze pieniądze, i zablokowały mobilizację 40% afgańskich i 30% pakistańskich Szyitów przez irańską rewolucję. Okazało się to jednak wypędzeniem sowieckiego i szyickiego diabła wahabickim szatanem, czyli tak typowym dla polityki Imperium Dobra „blowback’iem”, co nie zaszkodziło karierze jego autorów, bo to już nie ich kadencja. Arabia Saudyjska zyskała zaś potężny lewar „soft power”, który jednak może okazać się kijem co ma dwa końce, jeśli wymknie się spod kontroli Rijadu, a wypuszczonego z butelki dżinna zapędzić do niej z powrotem już się nie da!
Za wszystko wie ponosi wynalazca silnika spalinowego. Ten wynalazek umozliwil budowe samochodow i ciagnikow. i w consequencji zapotrzebowanie na rope naftowa. Wszelacy sheikowie i mullowie pozwolili firmom z panstw uprzemyslowionych wiercic szyby naftowe w nadzieji wzbogacenia sie ze sprzedarzy ropy naftowej. I wzbogacili sie i w dalszym ciagu bogaca sie.
Gdyby nie owa ropa naftowa Arabowie i Iranczycy do tej pory tkali by dywany i hodowali i strzygli wielblady i owce. Niw mieli by powodu do wyimagiwanego poczucia krzywdy zadawanego im przez okrutnych imperialistow.Widocznie wynalazca silnika spalinowego byl agentem imperialistycznym.
Do przeprowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy:
1-pieniądze
2-struktury i kadry
3-broń
Pieniądze płyną od szejków i agencji wywiadowczych
struktury zapewnia szkolenie przez wywiady , bieda dostarcza ochotników.
Broń produkują jedynie zaawansowane technologicznie kraje.
Podsycając waśnie etniczne, religijne, można sporo zarobić.
No i ceny ropy wzrastają.
Ludzie?
Biedacy ciągle produkują nowych…….
Perpetum mobile…..
@ Wiesiek
Kto podsyca wasnie religijne jesli nie wyznawcy Mahometa?
Kto podwyzsza ceny na rope jezeli nie ci ktorzy te rope posiadaja?
Niw winmy za to „imperialistow?” zachodnich.
Niektore glupie glosy na tych lamach winia kapitalistow, syjonistow i zachod.
Tojest wewnetrzny problem swiata muzulmanskiego ktory jeszcze nie przejal zasad cywilizacji zachodniej przestrzegania przwa i porzadku. Czas juz to zrozumiec.
@ michrich: Kto podsyca wasnie religijne ? Popatrz na komentarze, dla mało domyślnych parę wyimków:
” michrich
19 czerwca o godz. 20:03
Pod sam koniec 19 wieku Winston Churchil ostrzegal ze Europa moze upasc pod ciosami Islamu tak jak upadlo sesarstwo wchodnio rzymskie. Fanatyzm badz religijny badz polityczny ridzi sile niemal nie do powstzymania. Bylosmi swidkami postepu komunozmu i hitleryzmu w okresie naszego zycia Islamofaszyzmto kolejne grozne zjawisko znajdujace podatny grunt wsrod sfustrowanych i zdezorientowanych mas.”
” maxymus
20 czerwca o godz. 10:06
Boję się ewentualnej ekspansji, lub tylko przenikania islamu w naszym kraju. Osobiście islam uważam za przekleństwo i najbardziej niebezpieczną religię masową współczesnego świata. Kiedyś był nią katolicyzm ze swoimi krucjatami, inkwizycją.
Stąd też będąc bardzo tolerancyjnym, biernie ale popieram działalność rozmaitych grup, organizacji narodowościowych. W naszej współczesności polskiej te ruchy właśnie mogą hamować ekspansję tej zarazy.”
” camel
20 czerwca o godz. 13:33
Znów nam tutaj zabełkotał Herstoryk, widocznie tęskniący za dymiącymi kominami Auschwitz. Islamofaszyści usinie pracują nad tym, aby różne herstoryki zajęte potępianiem Izraela nie dostrzegły prawdziwego oblicza świata islamu.”
” q
20 czerwca o godz. 15:01
Rozwiazanie jest proste jak olowek: najwyzszy czas zatrzymac najazd muzulmanski na Europe czyli skonczyc z oficjalnym importem wrogow Europy i potencjalnych terrorystow. Wschodni Islam i Europa nigdy nie beda razem funkcjonowac. Trzeba byc slepym i glupim ale politycznie poprawnycm, aby tego nie dostrzec. Nawet w drugim i trzecim pokoleniu wychodzi z wyznawcow „religii pokoju” nienawisc do obcego dla nich swiata, w ktorym przyszlo im zyc.
Poki nie jest za pozno nalezy wsadzic ten obcy nam tlum na tratwy i wyslac droga morska na wschod tam, skad przybyli.”
tuciu
24 czerwca o godz. 12:30
@ michrich: Kto podsyca wasnie religijne ? Popatrz na komentarze, dla mało domyślnych parę wyimków:
” michrich
19 czerwca o godz. 20:03
Pod sam koniec 19 wieku Winston Churchil ostrzegal ze Europa moze upasc pod ciosami Islamu tak jak upadlo sesarstwo wchodnio rzymskie. Fanatyzm badz religijny badz polityczny ridzi sile niemal nie do powstzymania. Bylosmi swidkami postepu komunozmu i hitleryzmu w okresie naszego zycia Islamofaszyzmto kolejne grozne zjawisko znajdujace podatny grunt wsrod sfustrowanych i zdezorientowanych mas.”
***
tuciu,
Przeciez ja pisalem prawde. Czy prawda to jest podsycanie? To przed czym Churchill ostrzegal spelnia sie na naszych oczach. POwiedzial prawde bo madrze przewidzil. Podobnie przewidzial konsekwencje paktu w Monachium. Byl jedynym ktory w parlamrncie osstrzegl ze podpisanie tego paktu jest tragedia za ktora Wielka Brytania zaplavci duza cene. Zostal nazwany podzegaczem wojennym ale okazalo sie ze mial racje.